ZSGSS

Kompleksowa realizacja prac instalacyjnych (gaz, ciepło, elektryka, woda, wentylacja, OZE) -...

Kompleksowa realizacja prac instalacyjnych (gaz, ciepło, elektryka, woda, wentylacja, OZE)
- uprawnienia wykonawcze i pomiarowe (do odbiorów) wraz z pracami wykończeniowymi (PGK, płytki, malowanie, uzupełnienia tynków, posadzki, podłogi, ocieplenia stropów i inne).
Bogate doświadczenie na obiektach mieszkalnych, przemysłowych i użyteczności publicznej,
w tym na zabytkach. Prosimy o kontakt: termopuls1@ (***) (***)

Trwa ładowanie…

Pytania i odpowiedzi

  • Wymień kilka ostatnio wykonanych zleceń.

    - budowa kotłowni i instalacja kotła gazowego, zasilania elektrycznego oraz ogrzewania przyściennego i podłogowego;
    - montaż ocieplenia dachu, instalacja wod-kan, ogrzewanie podłogowe + przyścienne, drobne prace murarskie, wykończenia PGK, malowanie, płytki ścienne;
    - wymiana instalacji elektrycznej oraz instalacja ogrzewania i wod-kan w mieszkaniu, w ramach remontu kapitalnego mieszkania, z pracami wykończeniowymi (szpachlowanie, malowanie);
    - wykonanie kanalizacji, wody, ogrzewania, elektryki, kabiny natryskowej, instalacja licznika elektrycznego, skucie (obniżenie posadzki), wykonanie nowej posadzki z ociepleniem, boazeria,
    kasetony sufitowe, likwidacja zagrzybienia, wentylacja, instalacja doprowadzająca gaz i inne - w ramach adaptacji podpiwniczenia na lokal użytkowy;
    - instalacje elektryczne do silosów zbożowych (12 silników);
    - instalacja ogrzewania podłogowego w nowo budowanych mieszkaniach;
    - instalacja ogrzewania gazowego w bloku mieszkalnym (innowacyjne rozwiązania ok. 30% mniej zużywające gaz w porównaniu z tradycyjnymi kotłami kompensacyjnymi);
    - likwidacja niskiej emisji (zamiana ogrzewania węglem na ogrzewanie gazem);
    - likwidacja niskiej emisji (zamiana ogrzewania węglem na ogrzewanie elektryczne);
    - przeróbka starego ogrzewania co na nowe z uzupełnieniem grzejników;
    - wymiana grzejników z instalacją zaworów termostatycznych;
    - prace serwisowe kotłów gazowych;
    - serwisy i naprawy piecyków gazowych łazienkowych;
    - serwis i naprawy bojlerów elektrycznych;
    - prace adaptacyjne szatni z sanitariatem i natryskami dla pracowników;
    - montaż reduktorów (obniżających zużycie energii elektrycznej);
    - instalacja elektrycznej folii grzewczej (ściany, posadzko);
    - instalacja promienników podczerwieni (elektryczne, gazowe);
    - instalacje oświetlenia ledowego i iluminacji;
    - renowacja elewacji ceglanej obiektów zabytkowych;
    - renowacja parkietów w obiektach zabytkowych;

  • Co najbardziej lubisz w swojej pracy?

    - dobrą organizację (unikanie kolizji poszczególnych faz realizacji);
    - prezentacja inwestorom szerszych niż powszechnie znane technologie oraz wdrożenia najnowszych osiągnięć technicznych, szczególnie w zakresie ogrzewania i innych instalacji oraz poszanowania energii;

  • Co poradziłbyś osobie szukającej osoby o Twoich umiejętnościach?

    - przed wrócenie uwagi na rachunek ekonomiczny podejmowanych decyzji technologii realizacji -
    tu często wykorzystujemy pytanie: lepiej kupić tanio samochód, który będzie dużo palił i nigdy na nim nie można polegać (awaryjność), czy lepiej trochę dołożyć kupując i jeździć bezawaryjnie
    mniej płacąc za paliwo? To problem do rozwiązania przez inwestora.

  • Jeśli byłbyś(byłabyś) klientem, to co chciałbyś (chciałabyś) wiedzieć o Twojej profesji?

    - cały czas badamy rynek i osiągnięcia w postępie technicznym. Staramy się, co się jak dotąd udaje, zawsze na dany temat wiedzieć więcej niż nasz klient. Tylko tak posiadamy prawo do udzielania profesjonalnych porad. Tego samego oczekiwałbym jako klient według zasady "widz co mówisz i nie wprowadzaj w błąd";

  • Jakie pytania powinien zadać klient, aby znaleźć odpowiednią osobę z Twojej profesji?

    - podstawowe błędy, które maszczą się na kliencie, to wybór najtańszego wykonawcy. Zdarzenie: klient po założeniu płytek ściennych i posadzkowych odkrył, że są wycieki na instalacji cwu i co - oczywiście wykonane przez innego wykonawcę. Zwrócił się do nas jak sobie z tym poradzić. Wprost: skucie płytek i wykonanie instalacji od nowa. Płytki drogie i bardzo dobrze położone. Po zbadaniu i namyśle, a był to parter, znaleźliśmy nieczynny kanał kominowy, którym zeszliśmy do piwnicy i stosując odpowiednią izolację termiczną wyprowadziliśmy przez strop nad piwnicą nowe instalacje, bez naruszenia płytek;
    - klient powinien zadawać jak najwięcej pytań, co proponuje wykonawca, a jeszcze lepiej zapytać kilku innych i w ten sposób wyrabia sobie opinię o profesjonalności danego wykonawczy. Zapytanie o cenę jest bardzo istotne. Jednak wybór najtańszego jest kardynalnym błędem, bez pytania o uzasadnienie skąd u innego cena niższa. U nas np. zamiast najtańszych AluPex (chińszczyzna, która bardzo szybko rozszczelnia się) stosujemy atestowane i sprawdzone rury (niestety droższe) lecz gwarantujące bezawaryjną trwałość. Stąd najtańszy
    często "kombinuje" nieuczciwie - przy odbiorze O.K. ale nietrwałe, co kosztuje wielokrotnie więcej niż wcześniejsza oszczędność;

  • Co powinien przemyśleć klient zanim zatrudni osobę o Twojej profesji?

    - jak wcześniej: wyważyć czy oszczędność się opłaci. Taniej to znaczy gorsze materiały
    i mniejsza trwałość, większa awaryjność. Sprawdzenie z czego wynikają wyższe wyceny
    ma zasadnicze znaczenie przed wybraniem technologi i rozwiązań. Jest przypowieść "co tanio, to drogo". Nie znaczy, że należy wybrać najdroższe, ale rozwiązanie optymalne: najniższa cena
    przy zachowaniu należytej jakości.

  • Czym wyróżniają się Twoje usługi na tle usług świadczonych przez inne osoby?

    - przede wszystkim jakością i terminowością (z zastrzeżeniem, że jeśli to remont, to w trakcie
    często ujawniają się "niespodzianki", które mogą wpłynąć na niezbędne wydłużenie terminu realizacji - np. czas wiązania cementu). Zawsze po zapoznaniu się z zapotrzebowaniem, pytamy czy wszystkie rozwiązania zostały wybrane spośród możliwych do zastosowania. Najczęściej spotykamy się, że o niektórych klient słyszy po raz pierwszy. Jeśli klient wyraża zainteresowanie, organizujemy prezentację innych, szczególnie innowacyjnych rozwiązań.
    W wielu przypadkach kończy się zmianą koncepcji. W przypadka gdy oceniamy, że rozwiązania posiadają błędne rozwiązania lub nie gwarantują jakości i trwałości a klient upiera się nad tym wadliwym rozwiązaniem - rezygnujemy z podjęcia realizacji.

  • Jakie pytania klienci zadają Ci najczęściej? Co odpowiadasz?

    - pierwsze pytanie najczęściej: cena. Wówczas podejmujemy pertraktacje z uzasadnieniem skąd
    taka wycena. Równocześnie informujemy, że może być taniej, ale jest to nieuczciwe, bo oparte
    np. na niepełno wartościowych materiałach. Ponadto my zatrudniamy fachowców i trudno kalkulować wynagrodzenia jak dla laików. Nad to działamy legalnie (nie na czarno), co przekłada się na odprowadzanie podatków. Stanowi to znaczący element wyceny naszych kosztów. Ponadto udzielamy gwarancji, co wyklucza realizację bez zafakturowania, co bardzo niekorzystnie wpływa na uczciwe konkurowanie na rynku usług.

  • Czy masz ulubioną historię z wykonywanej pracy? Jeśli tak - opisz.

    - zdarzenie wcześniej opisane: bardzo dobrze położone, drogie płytki na ścianie i na posadzce pod którymi instalacja co i cwu przeciekała. Prace wykonane wcześniej przez innego wykonawcę, który najpewniej nie dokonał próby szczelności przed położeniem płytek. Na domiar instalacja wykonana w PVC zgrzewanych, co związane z dużą ilością połączeń (kształtki). Inwestor zwrócił się do nas co z tym począć? Normalnie - zrywanie płytek i wymiana instalacji. Inwestor już pogodził się z tymi dużymi kosztami. Jednak problem poddaliśmy głębokiej analizie, a był to parter i znaleźliśmy sposób. Po odcięciu instalacji od zasilania i doprowadzeń,
    założyliśmy nową opartą na Alu Pex, wykorzystując nieczynny przewód kominowy. Po zejściu kominem do piwnicy, pod stropem poprowadziliśmy nowe instalacje, odpowiednio izolując termicznie, wyprowadziliśmy do odbiorników (grzejniki i cwu). W ten sposób uratowaliśmy płytki
    i znacząco obniżyli koszty naprawy poważnej usterki. Szczęśliwy inwestor, a dla nas powód
    do dumy.

  • Co chciałbyś aby klienci wiedzieli o Twojej profesji?

    - posiadamy przede wszystkim ambicje zawodowe: nikt od nas nie może być lepszy. W naszej praktyce doświadczaliśmy już "0" usterek po okresie rękojmi lub gwarancji. Jest to powód do dumy. Jesteśmy organizatorem szkoleń, szczególnie dla osób bezrobotnych, w zakresie prac instalacyjnych i towarzyszących im wykończeniowych. Po odbyciu niezbędnego cyklu, osoby te
    kierujemy na egzaminy uprawnień (elektryczne, gazowe, ciepłownicze, wentylacyjne, OZE).
    Osoby te uzyskują w ramach szkoleń wiedzę teoretyczną i praktyczną. Jeśli prawie wszyscy zdają niełatwe egzaminy, jest wykładnią naszych kompetencji.
    Ponadto zawsze podejmujemy prezentację naszych możliwości, w tym w zakresie często nieznanych powszechnie rozwiązań, co ma wpływ na jakość i niezawodność. Odnotowujemy najczęściej bardzo przychylne przyjęcie ze strony naszych klientów.

  • W jaki sposób zdecydowałeś(aś) się podjąć pracę w swojej profesji?

    - decydujący wpływ miało zainteresowanie ochroną środowiska. Na szczęście minęły lata powszechnego skażenia (pisałem na AGH pracę przejściową z ochrony środowiska w jednej z hut - jeszcze przed 1989). Otrzymałem warunkowe udostępnienie materiałów, lecz z informacją, że tej pracy nie mogę wynieść poza hutę. Promotor ma przyjechać i na miejscu zapoznać się z opracowaniem. Obecnie program likwidacji niskiej emisji, rozwój OZE, dotacje i refundacje tego zakresu działań, to dodatkowy bodziec. Naciski UE na likwidację zanieczyszczenia atmosfery i dynamiczny wzrost zapotrzebowania na usługi instalacyjne, nie tylko wpłynął na utrzymanie, ale również na rozwój w tym zakresie.

  • Opowiedz o ostatnio wykonywanym zleceniu, z którego jesteś najbardziej dumny(dumna).

    - niema zlecenia, z którego nie mielibyśmy powodu do dumy. Jeśli mielibyśmy uczestniczyć
    w realizacji zlecenia, z którego nie moglibyśmy być dumni, to ze zlecenia takiego rezygnujemy.
    Każdą ofertę poddajemy analizie, później ewentualnej negocjacji z inwestorem lub generalnym wykonawcą i po dokonaniu oceny naszych możliwości, podejmujemy się lub rezygnujemy
    z realizacji zlecenia. W ten sposób unikamy "wpadek".

  • Napisz czy, i w jaki sposób się kształcisz, aby jeszcze lepiej wykonywać swoją profesję.

    - nazywa się to kształceniem ustawicznym. Wychodzimy z założenia, że kto nie idzie do przodu, ten w odniesieniu do innych pozostaje w tyle. Zdarza się wyjeżdżać za granicę. Nieważne np., że w celach wypoczynkowych lub turystycznych. Zawsze musimy przywieźć jakieś nowinki. Szczególnie "podpatrujemy" organizację, ale również technologie. W naszym działaniu zdarzyło się, że inni stwierdzili, że tego się nie da. Nam się dało. Ponadto internet stanowi obecnie doskonałe źródło poszerzania wiedzy. Ponadto posiadamy wiele własnych rozwiązań, powstałych w wyniku prowadzonych prób i doświadczeń. Stanowią one tajemnicę bardzo wąskiego gremium nasze Firmy. Wszystko to w celu starań utrzymania się ponad konkurencją.

  • Opisz ostatnio wykonywany projekt / usługę. Czego dotyczył? Ile kosztował? Jak wiele czasu mu poświęciłeś (poświęciłaś)?

    - na to pytanie nie można odpowiedzieć, gdyż mogłoby to ukierunkować na konkretnego klienta.
    Bezwzględnie przestrzegamy poufności. Nawet gdy nowy klient zainteresowany innowacyjnym
    rozwiązaniem, gdzie zastosowaliśmy, nigdy tego nie ujawniamy. Po kontakcie ze zleceniodawcami
    pytamy, czy niema nic przeciwko ujawnieniu - każdorazowo. Również dotyczy to wycen. Standard ten jest powszechny na Zachodzie, a my chcemy predysponować do takich, najlepszych firm światowych.

  • Jeśli cennik Twoich usług jest skomplikowany, opisz go tutaj.

    - każda wycena jest indywidualna. W naszym przypadku uzależniona przede wszystkim od uzgodnień co do technologi, uwarunkowań lokalnych, terminów i wielu innych okoliczności.
    Profesjonalista "nie patrzy w sufit" aby "strzelać" ceny. Często posiłkujemy się na KNR-ach lub innych normach. Prace nietypowe wyceniamy na podstawie analizy kosztów rzeczywistych.

  • Jeśli miałbyś (miałabyś) doradzić osobie chcącej wykonywać Twoją profesję, co byś doradził (doradziła)?

    - jesteśmy zarejestrowaną Instytucją szkoleniową, prowadzimy szkolenia i zajmujemy się doradztwem (obok usług wykonawczych). Zakres porad jest bardzo duży, lecz najważniejsze:
    nie podejmować się czegoś, czego niema pewności należytego wykonania. Ponadto warto do czasu opanowania danej profesji, warto odbyć praktykę w firmie profesjonalnej. Na zasadzie
    "trzeba umieć stracić aby zyskać", warto nawet nieodpłatnie podjąć staż, zanim podejmie się
    działalność samodzielnie.

  • Jaka jest Twoja najmocniejsza strona?

    - wytrwałość i samokrytycyzm. Nie warto odrzucać uwag od innych, choć trzeba wyselekcjonować
    porady życzliwe i kompetentne od złośliwych i niekompetentnych. Bardzo cenimy krytykę, lecz nie krytykanctwo. Otwartość na krytykę, co odróżnia się od "nie bo nie", w której zawarte uzasadnienie krytyki, jednak ze wskazaniem rozwiązania zamiennego z uzasadnieniem tej zamienności. Pozwala to na doskonaleniu własnych postępowań i profesjonalizmu. Tego trzymam się ja i Współpracownicy. Bardzo cieszy mnie gdy "robotnik" zwróci mi uwagę i ma rację. Znaczy, że utożsamia się z Firmą. Jeśli nawet niema racji, bezwzględnie wyjaśniam
    dlaczego błędnie rozumuje. Tworzy to dobry, partnerski klimat i budowę niezbędnego wzajemnego zaufania.

  • Jaką umiejętność obecnie chciałbyś (chciałabyś) udoskonalić?

    - wszystkie. Cały czas to robię. Kto nie idzie do przody, ten się cofa (w odniesieniu do innych).
    Szczególnie warte obserwacji postępu w zakresie OZE (odnawialne źródła energii). Dziedzina ta podobnie jak elektronika, rozwija się bardzo dynamicznie. W sferze ochrony środowiska ma to bardzo istotne znaczenie.

  • Napisz własne pytanie i odpowiedz na nie.

    - jak się zachować, gdy klient upiera się o wykonawstwo niezgodne ze sztuką lub obowiązującymi unormowaniami?
    - wyjaśnienie na czym błąd polega, jeśli wyjaśnienia bezowocne stwierdzenie, że rezygnuję
    z realizacji zlecenia. "chcesz być szanowany, szanuj innych". Poszanowanie polega na nieprzykładaniu ręki do kiczu.

  • Napisz własne pytanie i odpowiedz na nie.

    - czy można wykonać taniej...? Oczywiście, lecz kosztem jakości, czego ja się nie podejmuję.
    Już to wcześniej zamieszczałem: trzeba umieć stracić aby zyskać. Na dobrą opinię trzeba ciężko
    i długo pracować. Zła opinia natomiast rozchodzi się bardzo szybko i utrwala.
    W tych okolicznościach porzekadło znajduje pełne uzasadnienie. Żaden klient nie przyzna się,
    że upierał się mimo ostrzeżeń wykonawcy. Zawsze winą obciąży wykonawcę.