Samborski Ltd

Montaż, Utrzymanie i Przeglądy (pomiary) instalacji elektrycznych.

  • Lokalizacja: Mikołów
  • Szczegóły: Mogę dojechać w odległości 60 km
  • Ostatnio aktywny: 09 marzec 2020 11:53

Montaż, Utrzymanie i Przeglądy (pomiary) instalacji elektrycznych.

Trwa ładowanie…

Pytania i odpowiedzi

  • Wymień kilka ostatnio wykonanych zleceń.

    - kontrola jakości wiązek elektrycznych i montaży safety dla producenta taboru kolejowego
    - pogotowie: podłączanie kuchenki, płyty indukcyjnej
    - pogotowie: przwracanie zasilania
    - wymiana instalacji AC230V w mieszkaniu

  • Co najbardziej lubisz w swojej pracy?

    Lubię o niej rozmawiać - zawsze cieszy mnie, gdy mogę coś nowego klientowi doradzić, co spełnia jego oczekiwania lepiej - niż typowe rozwiązania ("tak się zwylke robi"; "tak ma sąsiadka"). Elektryka - jest osobliwą dziedziną fizyki: Każdy problem można rozwiązać na wiele różnych sposobów i zawsze znajdzie się coś, czego nie ma nikt inny. Jednocześnie daje możność rozwiązania problemu w różnych przedziałach cenowych i funkcjonalności - z zachowaniem dość prostych reguł, określonych normami.

  • Co poradziłbyś osobie szukającej osoby o Twoich umiejętnościach?

    Żądać nru uprawnień i dowodu księgowego ! Super atrakcyjna cena, oznacza zwykle utratę gwarancji (uprawnienia), niską jakość (niezgodność z normami), brak odpowiedzialności za usługę (szukaj wiatru w polu) i brak podatków w cenie usługi (przestępstwo karno-skarbowe).

  • Jeśli byłbyś(byłabyś) klientem, to co chciałbyś (chciałabyś) wiedzieć o Twojej profesji?

    Nie muszę umieć tego zrobić (bo nie potrzebowałbym fachowca), nie muszę mieć uprawnień (bo się tym nie zajmuję), ale chcę rozumieć - co fachowiec do mnie mówi, nie kończąc jego szkół i chcę mieć wybór. To ja wiem czego potrzebuję, a On - jak to zrobić.

  • Jakie pytania powinien zadać klient, aby znaleźć odpowiednią osobę z Twojej profesji?

    Powinien jasno określić swoje potrzeby - taką mam moc przyłączeniową, tu będzie lodówka, tu kuchenka, tam komputer, tu świadło "duże", a tam punktowe - na kanapę. To gdzie ma być jakie gniazdko i ile kabelków ma iść stąd do tamtąd - wiem ja! Z doświadczenia wiem, że jeżeli klient "projektuje" instalację - to potem jest niezadowolony (bo mu czajnik wyłączył mecz).

  • Co powinien przemyśleć klient zanim zatrudni osobę o Twojej profesji?

    Na pewno nie powinien myśleć o szczegółach. Powinien jasno określić swoje potrzeby (czego będzie używał, co podłączał, w jakim pomieszczeniu, kącie pomieszczenia, itp). Znając potrzeby sam mu zaproponuję optymalne rozwiązanie, bądź wybór rozwiązań - w różnym przedziałach funkcjonalności i ceny.

  • Czym wyróżniają się Twoje usługi na tle usług świadczonych przez inne osoby?

    Jakością! nie konkuruję ceną - proponuję różne, nieraz złożone rozwiązania, uwzględniające przede wszystkim potrzeby klienta - instalację elektryczną projektuje się na 5 - 10 lat, kilkaset złotych więcej za komfort bezstresowego i bezkompromisowego użytkowania - nie jest wygórowaną ceną.

  • Jakie pytania klienci zadają Ci najczęściej? Co odpowiadasz?

    - Panie! 150 zł za to, że przykręcił Pan dwie śrubki ?
    - Nie, za to że wiem, które śrubki należało przykręcić.

    - Panie! ja sobie sam wszystko zrobię, Pan mi tylko podpisz.
    - To jak Pan sam zrobi (bez uprawnień), to niech Pan, też sam - podpisze.

    - To ile jeszcze mji Pan opuści ?
    - Ja myślałem, że jeszcze dostanę napiwek.

  • Czy masz ulubioną historię z wykonywanej pracy? Jeśli tak - opisz.

    Robiłem z kolegą przegląd pantografu na lokomotywie, któremu przyglądali się koledzy z serwisu przewoźnika. Na widok "wagi" spytali co to jest i co my mierzymy, na co popatrzyliśmy z kolegą na siebie i oświadczyliśmy: "przecież jak maszyna zjeżdża na przegląd - to karty kontrolne są przez was wzorowo wypełnione".

  • Co chciałbyś aby klienci wiedzieli o Twojej profesji?

    Chciałbym, żeby klienci byli świadomi zagrożeń, związanych z eksploatacją instalacji i maszyn elektrycznych, i poczuwali się do odpowiedzialności za swoje decyzje. Jeżeli pomimo rady elektryka zrezygnowałeś z zabezpieczenia elektroniki przed przepięciami (oszczędzając 1500 zł) - to nie miej pretensji, jak wskutek prądu piorunowego, stracisz sprzęt warty kilkanaście tysięcy (telewizor, dekoder, wieżę, komputer, telefony). Ja chętnie doradzę ...i zrobię - wedle życzenia, byle w granicach normy.

  • W jaki sposób zdecydowałeś(aś) się podjąć pracę w swojej profesji?

    Jako młody miłośnik kolei i mechanik urządzeń kolejowych, po ZSZ - trafiłem do lokomotywowni, stacjonującej elektryczne pojazdy trakcyjne. Naprawiając elektrowozy, a później jeżdżąc nimi - ukończyłem Technikum Kolejowe w Krakowie, jako technik elektryk. Przygoda z PKP skończyła się po dekadzie, wyparła ją własna działalność gospodarcza (od 1999 r.).

  • Jeśli cennik Twoich usług jest skomplikowany, opisz go tutaj.

    Cennik jest zawsze orientacyjny - przewiduje najbardziej niekorzystne dla mnie warunki (zatem cena "z półki" - jest zawsze wysoka). Szczegółowa analiza warunków świadczenia usługi - niemal zawsze pozwala na oszczędności, a co za tym idzie - obniżenie ceny, np.: cena 120 zł/punkt przewiduje, 10 m linii zasilającej punkt. Jeśli punkty są bliżej siebie, mogę obniżyć cenę. Może się zdarzyć również odwrotnie, jeśli maszyna jest zalana olejem z motoru - jej wyczyszczenie wymaga większego nakładu pracy i środków (benzyny, czyściwa, uzyskania dostępu).

  • Jeśli miałbyś (miałabyś) doradzić osobie chcącej wykonywać Twoją profesję, co byś doradził (doradziła)?

    Nie chodź na skróty! ten, który wie jak przykręcić przewód i w którym kolorze, a nie wie - ile wynosi suma spadków napiec w oczku; nie odróżnia mocy indukcyjnej, od pozornej; rezystancji od reaktancji; a silnika klatkowego od maszyny szeregowej prądu stałego - nie jest elektrykiem. Elektryka - to zawód dla Indiana Jonesów - poszukiwanie czegoś - czego nie widać żywym okiem, ale widać oczami wykształconej wyobraźni. Zrozum! problem - zanim zaczniesz go rozwiązywać.